31 Ekim 2014 Cuma

LOST



Daha çok kısa zaman önce çevremizde birçok kişinin izlediği ve de hala tekrar bölümlerinin yayınlandığı bir dizi. Aynı zamanda, her bölüm sonunda bir sonraki bölümü merak ettiğimiz için daha fazla izlediğimiz ve bu yüzden bizleri geceleri daha az uyutan dizi de diyebiliriz. Lost'tan önce yabancı bir dizinin ülkemizde bu kadar etki yaptığını hatırlamıyorum. İlerleyen iletişim ve internet sonrası, Lost tarzı yabancı dizilerde bizim ülkemizde belirli izleyici kitlesine hitap etmeye başladı; bizim "Muhteşem Yüzyıl" gibi dizilerimizin yabancı ülkelerde gösterildiği gibi.
Ana Konusu: Sydney - Los Angeles seferi uçuş yapan bir uçak ıssız bir adaya düşer. Kazazedelerin hayatları ve adada yaşadıkları esrarengiz olaylar flashback'lerle anlatılmış. 
Lost dizisi etrafımda çok anlatılıyordu. Başlangıçta herkesin beğendiğine tepki olarak izlemedim ama sonradan üçüncü sezonu yayındayken en baştan izlemeye başladım. O kadar kısa zamanda o kadar fazla izledim ki, sanki adadaki karakterler her an kapıdan gelecekmiş gibi hisse de kapıldım :)
Dizide olayların anlatımı, birbirleriyle bağlantıları ve sonuçları çok iyi anlatılmış. Her bir cevaba ulaştığınızda daha fazla soru soruyorsunuz. Yalnız final bölümünde tüm soruların cevaplarını bulmayı beklerken hafif de olsa bir hayal kırıklığı var. Beklentinin yüksek oluşu ve de belki senaristlerin bile önceden tahmin edemediği düğümün çözümü tam tatmin edici değil. Yine de bu dizi hayatım boyunca izlediğim ve bende etki yapan en iyi diziler arasında yerini aldı bile.

Şahsi Puan: 9/10
İMDB: 8,6/10
Show Time: 2004-2010
Bölüm sayısı: 118

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder